با گذشت دو ماه از سال تحصیلی برخی مدیران مدارس دولتی در مراغه به اجبار از دانش آموزان درخواست کمک به مدرسه ۲ میلیون تومانی دارند.

برخلاف قوانین آموزش و پرورش برای پرداخت اجباری کمک به مدرسه مدیران برخی مدارس مراغه برای دریافت مبلغ ۲ میلیون تومانی به زور متوسل می‌شوند.

به خاطر اعلام نشدن میزان کمک به مدرسه توسط آموزش و پرورش برخی مدیران میزان کمک به مدرسه را خودشان تعیین و دریافت می‌کنند.

دریافت کمک اجباری ۲ میلیون تومانی به مدرسه از دانش آموزان در مراغه در حالی است که در مدارس هیات امنایی میزان شهریه، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

در بیشتر موارد مدیران به جای اولیا کمک به مدرسه را از خود دانش آموزان مطالبه می‌کنند و در برخی مدارس هم به خانواده‌ها نامه ارسال شده است.

مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: در مدارس دولتی اولیای دانش آموزان اجباری برای پرداخت کمک به مدرسه را ندارند.

آقای اکبریان افزود: در برخی مدارس مدیران با متوسل شدن به شیوه‌های ناخوشایند نسبت به اخذ پول تاکید می‌کنند که شیوه تعامل بهتر از سایر روش‌ها است.

وی اضافه کرد: مدیران مدارس نمی‌توانند از اولیای دانش آموزان به اجبار کمک به مدرسه دریافت کنند و در صورت اطلاع پیگیری خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: برخی مدیران به صورت اقساطی کمک به مدرسه دریافت می‌کنند که اگر اولیای دانش آموزان رضایت نداشته باشند مدیران حق دریافت پول را ندارند.

وی افزود: دریافت پول از اولیای دانش آموزان در میانه سال، آن هم به صورت اجباری تخلف محسوب می‌شود.

آقای اکبریان تاکید کرد: هیچ مبلغی برای مدارس دولتی به عنوان کمک به مدرسه تعیین نشده است و پرداخت پول توسط اولیای دانش آموزان به مدرسه اختیاری است.

وی اضافه کرد: با مدیرانی که به اجبار از دانش آموزان کمک به مدرسه دریافت کنند برخورد خواهد شد.

مدیرآموزش و پرورش مراغه افزود: با توجه به پایین بودن سرانه پرداختی از سوی وزارت آموزش و پرورش لازم است اولیای دانش آموزان برای اداره امور مدرسه هر چه در توان دارند کمک به مدرسه پرداخت کنند.

وی گفت: شهریه مصوب تنها در مدارس شاهد و نمونه دولتی دریافت می‌شود و در مدارس هیات امنایی نیز شهریه از طرف آموزش و پرورش شهرستان و منطقه تعیین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.